Tomáš Beran | osobní web

Nové tarify T-Mobile (r)evoluce nebo zdražení?

20. dubna 2017

Začátkem dubna 2017 společnost T-Mobile představila svoje nové paušální tarify určené k mobilnímu volání. Pojmenovala je jednoduše dle konfekčních velikostí oblečení Mobil S, M, L, XL, XXL. Tyto tarify nahrazují již několik let fungující tarifní rodinu S námi…. Co přinášejí nového, jde o (r)evoluci nebo o zdražení?

Nové tarify Mobil S, M, L, XL, XXL, jsou koncipovány na neomezené volání a využívání internetu. Již žádné řešení volných jednotek, takový je cíl operátora. I když není to úplná pravda. Jako dočasnou výhodu společnosti T-Mobile přiznejme, že již nyní přinášejí očekávané zrušení roamingu v rámci EU. Pro všechny operátory bude platit zrušení roamingu od června 2017.

Pod 499 Kč se nedostaneme

Všechny tarify obsahují neomezené volání do všech sítí a liší se pouze obsahem dat (internetu). Základní tarif Mobil S jako jediný NEobsahuje neomezené SMS. K jednotlivým tarifům jsou ještě dostupné slevy na mobilní telefon od 1.000 Kč do 4.000 Kč.

  • Mobil S – 499 Kč s DPH za neomezené volání a 0,5 GB dat. 1 SMS stojí navíc 1,50 Kč s DPH.
  • Mobil M – 799 Kč s DPH za neomezené volání a SMS, 4 GB dat.
  • Mobil L – 999 Kč s DPH za neomezené volání a SMS, 8 GB dat.
  • Mobil XL – 1.499 Kč s DPH za neomezené volání a SMS, 16 GB dat.
  • Mobil XXL– 2.499 Kč s DPH za neomezené volání a SMS, 60 GB dat.

Ve srovnání s neomezeným tarifem ze staré rodiny tarifů, konkrétně S námi síť nesíť za 749 Kč – neomezené volání a SMS s 1,5 GB dat jde o zdražení o 50 Kč a přidání 2,5 GB. U vyšších tarifů, pak jsou DATA vs. CENA zajímavé, ale oproti jiným zemím EU jsem pořád drazí.

Směrem dolů je dostupný za 499 Kč s DPH tarif Mobil S, kde nejsou neomezené SMS.  Za tuto cenu bylo dříve možné získat neveřejný tarif S námi síť nesíť bez dat (neomezené volání a SMS do všech sítí), a když jste byly šikovní, tak jste ještě vyzískali 400 MB dat.

Sleva na mobilní telefon 1.000 – 4.000 Kč

  • Mobil S – sleva 1.000 Kč
  • Mobil M – sleva až 2.000 Kč
  • Mobil L, XL, XXL – sleva až 4.000 Kč

Co dodat, pouze to, že sleva není zadarmo, a pouze při podpisu smlouvy na dva roky. Stejně tak platí i veškeré ceny v tomto článku.

Balíčky SMS pro tarif Mobil S

K tarifu Mobil S je možné dokoupit tyto balíčky SMS.

  • 50 SMS za 50 Kč
  • 100 SMS za 100 Kč
  • neomezené SMS za 200 Kč

V porovnání s obsahem i cenou tarifu Mobil M nemá smysl dokupovat balíček více jak 50ti SMS.

Neveřejný tarif na prodejnách

Pokud se Vám nechce platit nejnižší ceníkovou sazbu za tarif Mobil S (499 Kč s DPH), tak Vám na prodejně mohou nabídnout neveřejný tarif za 349 Kč s DPH v němž je 100 minut, 100 SMS a 100 MB dat. Ale opravdu odpovídá cena nabízeným službám? Dalším problémem je fungování prodejen. Prodejce je ohodnocen za tzv. udržení hodnoty zákazníka (VBI), zjednodušeně řečeno, zákazník musí platit stejně nebo více než doteď, jinak z toho prodejce ani majitel prodejny nic nemá.

Tarify S námi ještě neřekly poslední slovo

Výhodu mají podnikatelé s uzavřenou smlouvou Program podnikatel za starých podmínek. Takovýto zákazník má nárok i na nové číslo, prodloužení smlouvy atd. využít původních tarifů S námi v sítích, v stích+, síť nesíť,…

Smlouvání, jediná cesta k levnějšímu volání

Pokud Vám končí smlouva a žádný z nových tarifů Vám nevyhovuje, tak doporučuji na kamenné prodejně podat výpověď s požadavkem převodu mobilního čísla na dobíjecí kartu tedy TWIST. V takovémto případě s Vámi prodejce sepíše výpověď a zavolá na Retenční oddělení, kde si můžete usmlouvat lepší cenu za tarif. Není proto od věci říct si o Neomezené volání a SMS s 1,5GB internetu třeba za 375 Kč s DPH. Tedy původní tarif S námi síť nesíť s 50% slevou.

Sečteno podtrženo

T-Mobile sice přidal data do nových tarifů, ale tarify jsou pořád určeny pro ty, kteří si jsou za data ochotni připlatit. Cenově totiž došlo ke zdražení ve smyslu – více služeb a vyšší cena. Pro běžného zákazníka, či člena čtyřčlenné rodiny se pořád jedná o pěknou drahotu a značný zásah do rodinného rozpočtu. Navíc je více než evidentní, jak se společnost T-Mobile snaží za každou cenu navyšovat hodnotu jednotlivého zákazníka – tlačit zákazníky s útratami výše, aby bylo možné nabízet firemním zákazníkům značné slevy.